Chroniczne zmęczenie? Pomóż sobie włączając do diety kwas fulwowy

Chroniczne zmęczenie? Pomóż sobie włączając do diety kwas fulwowy

Chroniczne zmęczenie? Pomóż sobie włączając do diety kwas fulwowy –  najlepszy kompleks mineralny, który jednocześnie  oczyszcza i regeneruje organizm na poziomie komórkowym.

Przewlekłe zmęczenie to jednostka chorobowa na którą zapada, co roku coraz więcej Polaków.  Charakteryzuje się ekstremalnym zmęczeniem trwającym ponad sześć miesięcy, którego nie można uzasadnić inną chorobą.  Największym wyzwaniem w diagnostyce przewlekłego zmęczenia jest to, że nie ma konkretnych badań czy testów laboratoryjnych na podstawie, których lekarz mógłby postawić taką diagnozę. Bardzo często zwykłe badania, takie jak morfologia nie wskazują na problem – osoby z przewlekłym zmęczeniem często mają odpowiedni poziom żelaza we krwi, co wyklucza anemię, poziomy hormonów tarczycy również bywają w normie, co wyklucza niedoczynność tarczycy dającą podobne objawy, a jednak czują się oni wykończeni i nie mogą normalnie funkcjonować. Niektórzy specjaliści uważają, że przyczyną przewlekłego zmęczenia jest przeciążenie nadnerczy lub toczące się w organizmie zapalenie. Okazuje się, że u podstaw obydwu dysfunkcji bardzo często leży przewlekły stres i podstawowym zadaniem każdego, kto boryka się z objawami przewlekłego zmęczenia jest analiza dotychczasowego stylu życia i wprowadzenie kilku niezbędnych zmian, aby powoli i skutecznie powrócić do zdrowia.

Czy źródłem przewlekłego zmęczenia jest stres?

Mechanizm przetrwania naszego ciała reaguje poprzez stres na sytuacje, które bezpośrednio zagrażają naszemu bezpieczeństwu. Zagrożenie wyzwala w ludzkim organizmie potężną falę reakcji biochemicznych, które mają za zadanie zapewnić nam przetrwanie. Ludzkie ciało zostało tak zaprogramowane, że w obliczu zagrożenia  jest w stanie porzucić wszystkie inne funkcję życiowe takie jak np. trawienie czy rozmnażanie i skupić się tylko na jednym zadaniu – ucieczce. Potężna fala kortyzolu zwanego hormonem stresu zostaje uwalniania z nadnerczy dając nam siłę do ekstremalnego wysiłku. Napędzani stresem jesteśmy w stanie zrobić rzeczy niemal niemożliwe. Dzięki temu gatunek ludzki zdołał przetrwać – człowiek pierwotny miał siłę uciec przed atakującym go niedźwiedziem, stanąć do walki czy polować. W założeniu taka reakcja powinna jednak być jednorazowa, powodowana wyjątkową sytuacją. Impuls “ratuj się-biegnij” to ogromny wysiłek dla ludzkiego ciała… Układ trawienny stara się pozbyć zbędnego obciążenia, tak abyś mógł biec szybciej (w momencie stresu wiele osób reaguje mdłościami lub biegunką), cała krew odpływa do mięśni, tak abyś mógł biec szybciej, puls przyspiesza, wyłącza się logiczne myślenie i jedyne co chcemy zrobić to uciec przed zagrażającą nam sytuacją. A teraz wyobraź sobie, że reagujesz tak na egzamin w szkole, spotkanie z szefem, negocjacje z klientem, kilka razy dziennie, codziennie…Organizm ludzki nie rozróżnia rodzajów zagrożeń, reaguje zgodnie z naszym myśleniem o danej sytuacji. Mechanizmy są zawsze takie same.

Stres sieje ogromne spustoszenie w naszym organizmie.

Możemy tylko wyobrazić sobie spustoszenie, jakie długotrwały, chroniczny stres ma na nasze ciało. Drażliwe jelito, problemy z trawieniem, spadek libido, problem z płodnością… to tylko czubek góry lodowej. W obliczu zagrożenia organizm naturalnie odpuszcza zbędne funkcję, którymi może się zająć dopiero, gdy bezpośrednie zagrożenie życia minie. Pamiętajmy, w stresie najważniejsze jest przetrwanie – organizm w pierwszej kolejności odpuszcza właśnie trawienie i rozrodczość. Problemy z zajściem w ciąże czy dolegliwości żołądkowe powinny być dla nas sygnałem do zastanowienia się nad naszą codziennością.  Napędzana stresem stymulacja organizmu pochłania ogromne ilości witamin i minerałów – jak wspominaliśmy – reakcje stresowe w ciele są ogromnym wysiłkiem. Nagle zachodzą w nim setki reakcji chemicznych do których potrzebne są witaminy, minerały i woda… już jasne skąd bierze się suchość w ustach gdy się stresujemy. Teraz wyobraźmy sobie ile dodatkowych mikro i makro elementów potrzebujemy, gdy narażeni jesteśmy na chroniczny stres. Braki podstawowych minerałów i witamin to z kolei również czynnik stresogenny w naszym organizmie! Wpadamy w błędne koło, z którego ciężko się wydostać… zaczynamy chorować, nie mając pojęcia, że praprzyczyną naszych dolegliwości jest właśnie chroniczny stres i związane z nim niedobory witamin i minerałów.

Co gorsze, w dzisiejszych czasach przyzwyczailiśmy się do stresu – ciągły pośpiech, dom praca i obowiązku kumulują się w ciągu dnia zabierając nam czas na odpoczynek i regenerację. Nie pozwalamy sobie na chwilę nic nie robienia, wyciszenia- nie dbamy o dietę ani zdrowy wysiłek fizyczny, co systematycznie doprowadza do powolnego wyczerpania organizmu.  Przewlekłe zmęczenie często zaczyna się nagle, z objawami grypy. Ale w przeciwieństwie do grypy, może trwać całe życie, dlatego niezwykle ważne jest, aby jak najszybciej zacząć działać i nie dopuścić do spustoszenia naszego organizmu.

Oto niektóre z poważnych objawów, które często towarzyszą tej chorobie:

  • Ból stawów, który przemieszcza się z miejsca na miejsce.
  • Ból mięśni.
  • Utrata pamięci, problem z koncentracją.
  • Powiększone węzły chłonne.
  • Dreszcze.
  • Nocne poty.
  • Problemy ze snem.
  • Zaburzenia trawienne, takie jak zespół jelita drażliwego.
  • Osoby cierpiące na zespół chronicznego zmęczenia doświadczają również znacznych zmian w poziomach rozdrażnienia, wahań nastroju, ataków paniki, niepokoju i depresji.

4 kroki w kierunku przezwyciężenia zespołu chronicznego zmęczenia

Tradycyjne protokoły leczenia leczą raczej objawy niż przyczyny leżące u ich podstaw. Osobom z zespołem chronicznego zmęczenia są często przepisywane leki przeciwdepresyjne i tabletki nasenne. W wielu przypadkach skutki uboczne tych leków są w rzeczywistości gorsze niż oryginalne objawy.

Istnieje wiele sposobów, aby pomóc naszemu organizmowi w odzyskaniu sił, ale żaden z nich nie jest tak skuteczny w regeneracji i równoważeniu organizmu, jak połączenie eliminowania stresu z naszego organizmu w tym wywoływanego przez spożywanie alergenów pokarmowych lub braki składników odżywczych, dodawania kompleksów witamin B do naszej, dobrze zbilansowanej diety bogatej w potas i magnez oraz suplementów takich jak właśnie kwas fulwowy.

Krok 1: Eliminacja wrażliwości na żywność i alergeny

Coraz więcej badań wskazuje na związek pomiędzy alergiami pokarmowymi, a zespołem chronicznego zmęczenia.

Według badania opublikowanego w Scandinavian Journal of Gastroenterology, fibromalgia i przewlekłe zmęczenie są ze sobą powiązane. W badaniu 84 pacjentów, którzy zostali na nie skierowani z powodu “niewyjaśnionych problemów trawiennych”, 85 procent miało zespół przewlekłego zmęczenia, a 71 procent miało fibromialgię. Wspólnym mianownikiem, zdaniem naukowców, jest słabe trawienie i wrażliwość na jedzenie.

Na przykład, jedną z najczęstszych obecnie nietolerancji żywieniowych jest wrażliwość lub alergia na gluten. Nawet osoby, które nie mają celiaklii, nie tolerują dobrze glutenu i po wyłączeniu go z diety czują znaczną poprawę samopoczucia. W tym miejscu należałoby się również zastanowić czy tak na prawdę nie tolerujemy glutenu czy raczej glifosatu, którym na skalę masową nasączona jest pszenica (przeczytasz o tym na naszym blogu). Nietolerancja laktozy, alergia na kazeinę i nietolerancja na inne powszechne alergeny mogą być również przyczyną chronicznego zmęczenia. Inne powszechne alergeny to orzeszki ziemne, orzechy, produkty mleczne, soja, skorupiaki i drożdże.

DROŻDŻAKI ALBICANS

Według badania opublikowanego w Journal of Orthomolecular Medicine, aż 83% uczestników, którzy stosowali dietę przeciwgrzybiczną, doświadczyło zmniejszenia objawów związanych z zespołem chronicznego zmęczenia. O Candidi Albicans przeczytasz więcej tutaj.

Krok 2: Suplementacja witaminami B Complex

 Według badania opublikowanego w Journal of the Royal Society of Medicine, naukowcy znaleźli bezpośredni związek pomiędzy obniżonym poziomem witaminy B i zespołem chronicznego zmęczenia.

Witamina B6

Badania skupiły się na witaminie B-6, ryboflawinie i tiaminie, ale  naukowcy doszli do wniosku, że to właśnie witamina B6 (lub inaczej  pirydoksyna) jest szczególnie ważna w leczeniu chronicznego zmęczenia. Potrawy bogate w witaminę B6 to przede wszystkim tuńczyk i dziki łosoś, banany, wołowina od zwierząt karmioną trawą, słodkie ziemniaki, indyk, orzechy laskowe, czosnek i gotowany szpinak.

Witamina B6 pomaga zapobiegać i łagodzić zmęczenie oraz wspomaga zdrowy układ odpornościowy. Jak wspomniano wcześniej, niektórzy badacze uważają, że niektóre wirusy odgrywają rolę w CFS, więc zwiększenie poziomu B6 może być użytecznym sposobem leczenia. B6 wspomaga funkcjonowanie komórek T, pozwalając im sprawniej zwalczać infekcje.

Witamina B12

Szacuje się, że prawie 40 procent populacji cierpi na niedobór witaminy B12. Wiele objawów niedoboru to brak motywacji, niska energia, słaba koncentracja, słaba pamięć, wahania nastroju, zmęczenie, napięcie mięśni i wiele innych.

Witamina B12 może zwiększać energię, zmniejszać depresję, zapobiegać neurologicznemu zwyrodnieniu i chronić przed niektórymi rodzajami nowotworów. B12 jest krytycznym składnikiem odżywczym, który wspomaga cykl metylacji i może pomóc stymulować lepszy nastrój, więcej energii i lepszą funkcję poznawczą.

Aby skutecznie leczyć zespół chronicznego zmęczenia, niezbędne są witaminy z grupy B, które współpracują ze sobą, aby wspierać zdrowe funkcjonowanie metaboliczne, produkcję hormonów i witalność. Oprócz żywności bogatej w witaminy z grupy B, pomocny może być dobry suplement diety! Pamiętajmy tylko o tym, aby wybrać sprawdzony produkt bez sztucznych wypełniaczy, które niepotrzebnie obciążają organizm. 

Etap 3: Zwiększenie podaży potasu i magnezu w diecie

Magnez

W badaniu opublikowanym w brytyjskim czasopiśmie medycznym The Lancet, pacjenci z przewlekłym zespołem zmęczenia okazały się mieć niski poziom magnezu, który wyjaśnił z kolei niski poziom czerwonych krwinek w badaniach morfologicznych krwi.

W tym badaniu, pacjenci, którzy byli leczeni suplementami diety z  magnezem samodzielnie zgłaszali poprawę poziomu energii, bardziej zrównoważony stan emocjonalny i mniej bólu. Pod koniec sześciotygodniowego badania wszyscy pacjenci, którym podano magnez, mieli z powrotem normalny poziom magnezu w czerwonych krwinkach krwi.

Jeśli masz zespół chronicznego zmęczenia, rozważ dodanie tych bogatych w magnez produktów spożywczych do swojej diety: szpinak, pestki dyni, jogurt i kefir, migdały, awokado, figi, ciemna czekolada i banany oraz rozważ suplementację magnezem!

Potas

Potas jest odpowiedzialny za prawidłową równowagę elektrolitów w organizmie. Pokarmy bogate w potas to awokado, szpinak, słodkie ziemniaki, woda kokosowa, kefir i jogurt, banany, suszone morele i grzyby.

Objawy niedoboru potasu obejmują to: zmęczenie, rozdrażnienie i skurcze mięśni. Jedzenie diety bogatej w potas może pomóc złagodzić te objawy, szczególnie wtedy, gdy żywność powodująca alergie została wyeliminowana.

Etap 4: Kwas fulwowy

Wielu z tych, którzy cierpią na przewlekłe zmęczenie i wypalenie nadnerczy, (szczególnie ci w zaawansowanych stadiach rozwoju choroby), odnalazło w kwasie fulwowym siłę, której im brakowało.

Kwas fulwowy to brakujące ogniwo w leczeniu chorób zależnych od diety i odżywiania. Spełnia bowiem niezbędną w procesie zdrowienia rolę – oczyszczania i detoksykacji organizmu. Bardzo często wątroba i macierze pozakomórkowe (ECM) osób z wszelkimi dolegliwościami zdrowotnymi są tak zanieczyszczone i zatłoczone odpadami i toksynami, że nie mogą skutecznie odtruwać spożywanej każdego dnia żywności. Wraz z tym układ odpornościowy spowalnia i nie radzi sobie ze swoimi podstawowymi funkcjami.

Kwas fulwowy może ci skutecznie pomóc ponieważ:

  • Poprawia stan zdrowia jelit.
  • Przywraca naturalną równowagę kwasowo-zasadową.  Kwas fulwowy jest substancją alkaliczną, która przywraca naturalną równowagę pH organizmu. Zwiększy to Twoją odporność na toksyny i mikroorganizmy wywołujące choroby, co zmniejszy przeciążenie Twojego układu odpornościowego i pozwoli Ci zacząć przywracać zdrowie i odpowiedni poziom energii.
  • Ma działanie przeciwzapalne. Kwas ten ma silne właściwości przeciwzapalne – zwalcza wolne rodniki w organizmie, które są  produkowane w odpowiedzi na stres.
  • Poprawia poziom energii. Główną funkcją kwasu fulwowego jest odżywianie każdej komórki naszego organizmu (zawiera ponad 70 minerałów, witamin, elektrolitów i 20 kwasów organicznych), dzięki czemu poziom energii i witalność znacznie wzrośnie w ciągu kilku dni.

Dzięki swojej alkalicznej naturze oraz ogromnej ilości minerałów i witamin, które zawiera, nasz wewnętrzny zegar synchronizuje się , a poziom stresu i kortyzolu jest naturalnie stabilizowany. Towarzysząca suplementacji kwasem fulwowym zdrowa dieta i umiarkowane ćwiczenia fizyczne pozwolą raz na zawsze przezwyciężyć przewlekłe zmęczenie.

Kwas fulwowy jest najpotężniejszym bioaktywnym rozwiązaniem wielu dolegliwości i chorób współczesnego świata. 

Szczegółowe informacje o naszym produkcie można znaleźć w sekcji Co to jest kwas fulwowy, gdzie można znaleźć wszystkie potrzebne informacje na temat wskazówek dotyczących jego stosowania i zalecanych dawek. Skonsultuj się z lekarzem, ponieważ kwas fulwowy poprawia przepuszczalność ścian komórkowych, co może zmienić i wzmocnić działanie stosowanych przez ciebie leków.

 

 

Udostępnij ten artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *